You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
הפועל ירושלים בהילוך שלישי, גם משפחת זועבי
משפחה של ווינרים. אדהם זועבי לצד בניו, כארם (מימין) ועומרי

הפועל ירושלים בהילוך שלישי, גם משפחת זועבי

האחים כארם ועומרי זועבי לשתף פעולה לראשונה יחדיו בקבוצת הנוער של הפועל ירושלים. כארם כבש בחמישי ובשישי עומרי כבש בנערים א' ואבא חגג עליית ליגה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

משפחת זועבי, משפחה מיוחדת בנוף של מועדון הכדורגל של הפועל ירושלים, זאת בשל החיבור ההדוק והמיוחד של האחים כארם (2006) ועומרי (2007), שבגיל צעיר עברו מהכפר טמרה זועבייה לפנימיית המועדון בחוות הנוער הציונית בירושלים והחלו שם את דרכם בקבוצות הילדים של הפועל ירושלים.

כארם - שמשחק כשחקן כנף וכחלוץ, הוא המפורסם מבין השניים, זאת לאחר שבעונות האחרונות שיחק עם קבוצת שנתון 2005 וכבר בעונה שעברה, בהיותו תלמיד כתה י"א רשם מספר הופעות בקבוצת הבוגרים של המועדון, בשורותיה הבקיע העונה 3 שערים, זאת לצד מספר מרשים של הופעות ושערים במדי נבחרות הנוער והנערים. לעומתו, עומרי השתלב בהצלחה בעונות הקודמות בקבוצת שנתון 2007, ובעונה הזו, לאחר שהתקשה למצוא את מקומו בקבוצה בעונה שעברה, עושה חיל כשחקן התקפה בקבוצת נערים א' ובקבוצת הנוער.

בתחילת הדרך זכו השניים לשתף פעולה בקבוצת טרום א' של הפועל אסי גלבוע, אך לאחר מכן כל אחד מהאחים נקלט בקבוצת השנתון שלו בשלוחת "קצף" של מכבי חיפה ולאחר מכן עברו השניים להפועל ירושלים. במשך כל השנים האלה מחוץ לגלבוע לא זכו שני האחים לשחק יחדיו, אך ביום חמישי הצליחו לאחד כוחות במשחק הניצחון של קבוצת הנוער 0:3 על נציגת העיר ת"א בליגה, הפועל כפר שלם. לאחר ששער שכבש אליה ביטון - מלך שערי הקבוצה, העניק לקבוצה מהבירה יתרון 0:1 בדקה ה-35. שני האחים עלו מהספסל במהלך המחצית השניה, כארם בתחילתה ואף כבש שער בדקה ה-56 והעלה את הקבוצה ליתרון 0:2. בדקה ה-62 גם עומרי עלה לשחק. עומרי, שכבש 11 שערים במדי קבוצת נערים א' בכל המסגרות ועוד שער אחד בקבוצת הנוער, קיווה לכבוש גם הוא, אך השער הנוסף שהובקע לזכות הפועל ירושלים הובקע ע"י שחקן אורח (שער עצמי) ובסיום ניצחון 0:3 לזכות הפועל ירושלים, סגנית המוליכה, שתקווה למעידה של הראשונה בטבלה, הפועל פ"ת, שתארח את נועלת הטבלה, הכח עמידר ר"ג, במטרה לנצח ולחזור ליתרון של 4 נקודות על הפועל ירושלים.

יום שישי היה היום הגדול של עומרי ושל האב, אדהם. עומרי כבש שער בדקה ה-14 משחק הניצחון של קבוצת נערים א' של הפועל ירושלים 0:3 על עירוני קרית שמונה, שנערך בחדרה. בהמשך שערים שכבשו: יונתן סורקין (16) ואורי לוי (73) העניקו להפועל ירושלים את הניצחון.  לעומרי זועבי היה מפגש פיקנטי עם בן דודו, מוחמד זועבי, שבשבוע שעבר כבש שער במשחק הניצחון של קבוצת נערים ב' של עירוני קרית שמונה 1:2 על מכבי נתניה ואתמול שיחק במדי קבוצת נערים א' של המועדון הצפוני.

בשעות אחה"צ היה זה התור של האב, אדהם, לחגיגה אישית משלו. אדהם מאמן את קבוצת הבוגרים של בני מוסמוס, שאמנם הפסידה 1:0 במשחק החוץ מול מ.ס טירת כרמל, אך הדבר לא מנע ממנה לחגוג זכייה באליפות צפון ב' של ליגה ב' והעפלה היסטורית לליגה א'.

אדהם זועבי משתף אותנו בתחושות שלו בסופ"ש הזה: "התרגשתי מאוד לראות את שני בניי משחקים יחד. הרבה שנים חיכיתי לזה. מאוד התרגשתי לראות את הפרגון ביציע מצד שחקנים ומצד משפחות של שחקנים, שלא נכנסו לשדה המשחק. זה ממש לא מובן מאליו. אנחנו מרגישים טוב מאוד בהפועל ירושלים, מרגישים חלק ממשפחה גדולה וחמה. קיוויתי ששני הבנים יבקיעו באותו משחק, אך כל אחד מהם כבש ביום משלו. הלוואי שאזכה לראות אותם מובילים את התקפת קבוצת הבוגרים של הפועל ירושלים. אני שואף לנצח בכל משחק והייתי עוד יותר שמח אם היינו מנצחים בטירת כרמל, אבל אני מאושר מעצם העליה וההישג הגדול שעשינו".

על ההשתלבות של בניו בהפועל ירושלים יש לזועבי רק דברים טובים לומר: "כשלקחתי את הבנים לאקדמיה של הפועל ירושלים הכל היה בוסרי. עשיתי את זה בעקבות גדי כרמלי, שניהל אז את החטיבה הצעירה ובעיני הוא גאון כדורגל. רציתי שהוא יגדל את הילדים יחד עם הצוות. למרות המרחק מהבית והשפה השונה הילדים נקלטו בצורה מצוינת חברתית ומקצועית. הרבה אנשים חשבו שאני משוגע, אבל קלטתי כבר אז שהפועל ירושלים זה מועדון שונה בנוף, מאוד מקצועי, מאוד חם ועם רצון גדול לקדם שחקנים. אנחנו שמחים מאוד על הבחירה שעשינו. אני לאורך השנים מוצא את עצמי הרבה על הקו טמרה זועבייה-ירושלים. לשמחתי, קבוצת הנוער היא קבוצת "צו פיוס", לרוב היא לא משחקת באותו יום עם קבוצת נערים א'. אני כמובן משתדל לתת פוקוס גם לבן הזקונים, אחמודה, שמשחק בקבוצת טרום א' של הפועל אסי גלבוע".


שתפו אותנו